loading...
مقاله ، پروژه ، تحقیق ، پاورپوینت FileOne
سامان بازدید : 479 چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق ( فصل دوم پایان نامه ) در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید ها 106
فرمت فایل doc
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق ( فصل دوم پایان نامه )

فروشنده فایل

کد کاربری 4084
کاربر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق ( فصل دوم پایان نامه ) در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

 


منبع : دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش

 

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

 

 

نظریه ­های طلاق

 

نظریه­ ی همسان همسری

 

این نظریه استحکام خانواده را ناشی از وجود ویژگی­های همسان زن و شوهر می­داند، همسانی میان دو فرد، نه تنها آنان را به سوی یکدیگر جذب می­کند، بلکه پیوند و وصلت آن­ها را استوار می­سازد؛ به سخن دیگر، ناهمسانی میان دو همسر سر چشمه کشمکش­های خانوادگی است. شنگ و یامورا، براین باورند که هرقدر پیوندهای قدیمی و فرهنگی میان زن و شوهر محکمتر باشد، خطر جدایی به مراتب میان آنان کمتر است. به طورکلّی، هرقدر درجه­ی همگونی همسران بیشتر باشد، زناشویی آنان استوارتر و پایدارتر است(ساروخانی،1385). همچنین به عقیدهی هیل، افراد مایلند همسری برگزینند که بیشتر همسانشان باشد تا ناهمسان و چنانچه این قاعده به دلایلی رعایت نگردد، احتمالا زوجین دچار ناسازگاری و در نهایت جدایی می­شوند.

 


نظریه ­ی اریکسون

 

اریکسون یکی از روانشناسان رشدنگر است. وی، دوره­ی 20 تا 40 سالگی را دوره­ی صمیمیت در برابر انزوا می­نامد. تعارض روانی مهم اوایل بزر گسالی، صمیمیت در برابر انزوا است. این تعارض در افکار و احساسات جوانان نسبت به متعهد ساختن دائمی خود به یک همسر صمیمی منعکس می­شود. برقرار کردن رابطه­ی متقابل صمیمانه و خوشنود کننده چالش انگیز است، صمیمیت ایجاب می­کند که زوجین هویت خویش را مطابق با ارزش­ها و تمایلات دو نفر توصیف کنند. صمیمیت مسئله­ی مهم اوایل بزرگسالی است(یونسی، 1390) و رضایت زناشویی یکی از مقوله­هایی است که با میزان طلاق رابطه­ی مستقیم دارد؛ افرادی که از زندگی زناشویی رضایت دارند، کمتر احتمال دارد که از همسران خود جدا شوند و عکس این قضیه نیز ثابت شده است. زندگی زناشویی بدون دردسر با افزایش سلامت روانی و جسمانی مردان ارتباط دارد. در زنان کیفیت رابطه تأثیر بیشتری بر سلامت روانی آن­ها دارد، درنتیجه وقتی زندگی زناشویی مشکلاتی دارد، زنان بیشتر از مردان رنج می­برند و روابط زناشویی در بدترین حالت می­تواند زمینه را برای درگیری شدید، سلطه گری سلطه­پذیری و خشونت هیجانی و جسمانی آماده می­کند(سگالن، 1370).

 

 

 

نظریه ­ی توسعه­ ی خانواده

 

اساسی­ترین پیش فرض این نظریه این است كه خانواده­ها واقعاً توسعه می­یابند به این معنا كه از مراحل خاص و قابل تشخیص به واسطه­ی تفاوت­هایی در ساختارها و كاركردها می­گذرند. توسعه گرایان، سطوح متفاوتی از تحلیل روابط افراد، گروه­ها، مجموعه­های گروهی و نهادها و همه كسانی كه به خانواده ها مرتبط­اند را تشخیص داده اند. آنان فرض می كنند كه خانواده یك گروه حساس به تاثیرات خارجی است كه به صورت نیمه نفوذ پذیر می­باشد. آن­ها هم چنین، فرض می­كنند كه زمان، فقط زمان ساعتی نیست بلكه زمان شامل فرایند اجتماعی كه به وسیله­ی حوادث مهم خانواده تعیین می شود، نیز می باشد، نظریه پردازان این

 

نظریه اذعان كرده­اند كه هنجارهای اجتماعی تعیین كننده­ی زمان و ترتیب اتفاقات خانواده هستند و انحراف از این هنجارها در نهایت به انحلال خانواده منجر می شود (کلین و وایت، 1996).


 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 4405
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 88
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 182
  • باردید دیروز : 141
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,352
  • بازدید ماه : 3,766
  • بازدید سال : 40,283
  • بازدید کلی : 178,742